onsdag den 25. august 2010

Regn!

I dag har det regnet. Det har virkelig regnet. Stille silende regn. Jeg har troet at den regn som man ser på bl.a. Astrid Lindgrens film var uægte fordi strålerne var så "tykke". Det er jeg ikke sikker på mere. Aldrig har jeg set en regn være både så kraftig og stille på samme tid.

Vi har set film og hygget i hytten. Martin og børnene var ude og gå en lille tur mens jeg forberedte en frokostpizza, som Fuma i et ubevogtet øjeblik nåede at hugge en god del af.

Jeg var sur og gal det meste af denne dag. Jeg troede jeg havde givet Martin et hint, da jeg dagen før havde fortalt ham, at jeg havde fået en mail fra uldspinderiet, om at de havde åbent fra tirsdag til fredag fra 9.30 til klokken 12.00
Da de ikke havde åbent i søndags, og han havde sagt at han gerne ville give mig et eller andet, så troede jeg at han ville arrangere en tur på en dag, hvor vi alligevel ikke kunne lave ret meget andet, men da han gik ind for at læse og hvile sig klokken 10, kunne jeg godt se at der var et eller andet han ikke havde forstået. Derfor blev der skramlet ekstra hårdt med porcelænet det meste af denne dag. og Martin... Han var helt uforstående overfor hvorfor jeg var så sur, og troede at det var fordi jeg var trær og stresset over den forstående hytterengøring...

Hen mod aften var den værste vrede dampet af, og jeg fik overskud til at sylte vores tyttebær. Det blev til tre store glas, som skal nydes til efterårets og vinterens stege.

Til aftensmad fik vi Hakkebøf med bløde løg, revne gulerøder, ærter og kartofler. Vi havde haft næsten al vores kød med hjemmefra, og de kunne fint klare turen til Sverige, uden at tø op. Vi erfarede sidste år at kød er rigtig dyrt i Sverige, og at kvaliteten ikke er lige så fin som det limousinekød, frilands grise- og fårekød, som vi køber hos Kirkehøjens Limousine. til dessert fik vi is. Det har været rigtig rart, selv at medbringe så meget mad. Dels har vi kunnet spare penge ved at tage fra forrådskammeret, og desuden har vi sparet meget tid på at handle.

Vi brugte en stor del af aftenen på at få pakket, ryddet op og gjort rent efter at børnene var kommet i seng. Selvom det måske ikke er den måde man drømmer om at feriens sidste aften skal foregå på, så fungerede det, og var faktisk meget hyggeligt. Udsigten til at kunne komme afsted i rimelig tid næste dag var også en stor motivationsfaktor.

Vi fik rengjort og shinet Brännhult op, så selv den strengeste rengøringskontrol ikke ville kunne finde noget at anmærke. Tænk om vores eget hjem kunne blive så rent?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar