onsdag den 1. september 2010

Drengesweater i Alfa

Via Monstermønsters blog, fandt jeg frem til denne drengesweater fra Sandnes Garns Mix hæfte 0802. Det er første gang jeg strikker i deres Alfa garn, men hvis det ellers holder pænt i brug og kan klare at blive vasket, så er det ikke sidste gang. Det er blødt og lækkert at strikke i, og så går det hurtigt på pind 6 og 7.
Garn: Alfa, som er en blanding af 85% uld og 15% mohair. Løbelængde 60 m/50 g.
Forbrug: 300g. mod de i opskriften angivet 350g.
Pind: 6 og 7. ( Jeg havde ikke pind 6, så til ribborterne, har jeg i stedet brugt pind 5,5 )
Ændringer: Jeg har strikket bullen lidt længere end opskriften angiver, da mine børn har arvet deres fars lange krop.
Størrelse: 4 år.
Farve: 6755
Jeg er spændt på om Elias vil gå med den. Han er nemlig kommet i alderen, hvor han er synes alt kradser. Fra at have været en uldtrold, som jeg kunne putte i alt uld, er han MEGET selektiv i forhold til hvad kan vil acceptere at gå med.
Under alle omstændigheder, så synes jeg den er flot. Farven er fantastisk, trøjen klæder Elias og så var den nem og sjov at strikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar