tirsdag den 24. august 2010

Linköping.

I dag kørte vi en tur nord på til Linköping, som ligger ca. 2 timers kørsel fra Hjorted. Linköping er en hyggelig by, hvor der efter sigende både skulle være et kæmpe butikscenter og en hyggelig bymidte med masser af butikker. Vi valgte bymidten, og brugte et par timer på at kigge på butikker og handle lidt. I en kæde, som hedder Åhlens, fandt vi noget lækkert og billigt tøj til børnene. Umiddelbart vurderer jeg kvaliteten til at være bedre end f.eks. H&M's.



Jeg fandt Östgöta Hemdslöjd, som ligger tæt på Domkirken, og da Martin og børnene efter få minutter i hemdslöjden, mistede tålmodigheden, så fortsatte de til domkirken, mens jeg fik fred til at handle.



Jeg købte to nøgler Visjö Karamel 6/2 og en strikkebog: Stickning med mange spændende mønstre og flotte billeder.


I Domkirken havde Martin fået placeret børnene i et legehjørne, hvor de blev godt underholdt mens jeg dels fik handlet færdigt, og dels fik studeret kirken.
Linköping Domkirke er utrolig smuk og der er mange spændende finesser. Jeg kunne godt tænke mig at opleve en højmesse eller en kirkekoncert i den kirke.


Ellers bød dagen på isspiseri, og børnene fik brugt de 2 x 20 kr. som de havde fået af Rose Marie, til is. Det var et hit og stort for børnene at få lov til at betale selv for første gang.

Jeg vil gerne tilbage til Linköping, og kunne godt bruge endnu længere tid på at kigge butikker (uden mand og børn)

Da vi kom hjem skulle vi have klaret noget hurtigt afensmad, og vi fik tryllet nogle kødsovserester frem, som vi havde frosset ned tidligere på ugen. Som tilbehør fik vi ris og ærter og en pakke med madpandekager, som var blevet til overs fra tidligere på ugen. Egentlig fik vi også en lille forret, idet vi havde nogle fiskepinde, som vi skulle have spist. Desserten bestod af pandekager med blåbærsyltetøj ( ikke den hjemmelavede)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar