søndag den 14. december 2014

Lanolinbukser

Jeg har slogt alle resterne fra storblelageret til Ditte fra Billund. Under vores stofble snak, kom det frem at man ikke længere kan få lanacare blebukser i Danmark. Jeg påstod jeg sikkert kunne strikke noget som matchede dem, og måtte til pindene. 

Bukserne er strikket i tretrådet lanolin sweatergarn fra Askeladen. Jeg har slået 80 masker op og strikket bred rib (2r og 2 v) lavet en hulbort og efterfølgende strikket glat  ved benydskæringen har jeg på forsiden lukket henholdsvis 3,2,2,1,1,1 af i hver side. På bagsiden 4,3,3. Strikket længden af skridtet videre med bagsidens 20 masker og syet sammen på forsiden med maskesting. Strikket ben over 42-44 masker i smal rib. Ca. 3 cm.

Herefter er de filtet let ved 40 grader og lanolinoseret. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar