søndag den 22. august 2010

Stilledag.


Spinderiet og butikken havde lukket! Så intet nyt garn til mig i dag. Jeg var endda så kæphøj at jeg fik sagt til Martin at hvis spinderiet havde lukket, så måtte det være ensbetydende med at at jeg ikke manglede mere garn.
Vi er blevet underholdt hjemme i hytten af Morten Skildpadde, Kaj og Andrea pg Børnene på Krageøen.


Klokken 18 var jeg til aftengudstjeneste i Hjorted Kirke med Johanne og Elias, mens Martin lavede mad. Jeg kan godt lide den lokale præst og hans måde at forkynde på. Mange af salmerne er på kendte melodier og liturigien er genkendelig. Den svenske kirke virker mere frikirkelig i sin måde at forkynde på. På andre områder virker den mere højkirkelig end den danske folkekirke.

Aftenhygge før sengetid. En eventyrbog, hvor der hvar været en troldmand forbi og lavet rod i eventyrene. Børnene skal så finde ud af hvad der er forkert. Et hit for både børn og voksne.




Elias har svært ved at give slip på dagen. Måske er det bare et udtryk for at han er ved at udvikle sig til et B-menneske, lige som sin mor? Her til aften havde han pillet lagnet af sin seng, og kravlet mellem den øverste og nederste køje, uden at kunne bestemme sig hvor han ville ligge. Til sidst er han blevet for træt, og dette er den stilling, han tilfældigvis lå i, da søvnen overmandede ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar