lørdag den 14. august 2010

En dag i fisk!

I dag har jeg sovet længe. Efter som bogen "Hemmeligheder" har holdt mig vågen det meste af natten, var det sen formiddag, før jeg havde energi til at stå op. Her er VARMT, omkring 25 grader, og luftfugtigheden må være mindst 10.000. Jeg sveder og lider... Ikke i stilhed, det ligger nemlig ikke til min natur, men sukker mig igennem dagen.

Vi smurte madpakker og pakkede fiskegrej og kørte en tur til Verstervik for at prøve børnenes fiskestænger fra nogle af de små broer i lystbådehavnen. Fiskestængerne fungerede over al forventning. Det er fødselsdagagaver fra Mario, og vi voksne skulle huske os selv på at det faktisk var børnene som skulle fiske, og ikke os!

Efter 3-4 kast mistede de dog hurtigt interessen fordi vi ikke fangede noget. Elias påstod at han var bange for fiskene efter en lille time måtte de trætte forældre desillusionerede give op. Konklusionen er at børnene er for små til at fiske med børnestænger, og at de har større fornøjelse af at stå og plaske med et fiskenet ved en strandkant. Der var ellers fisk. De kom og kiggede på vores forskellige blink og forsvandt hurtigt, da de kunne se at det ikke var livretter. Jeg ved ikke hvad det var for fisk og hvad de spiser. Det er nogle små havfisk, som holdt til under bådebroerne. De var ca. 10-15 cm lange og slanke?

Efter vores fisketur kørte vi tilbage til hytten, spiste vores madpakker på terassen og holdt nogle timers siesta.

Aftensmenuen bestod af; Lammefrikadeller med nye kartofler fra haven. Tilbehør: tomat og agurksalat med hvidløgsdressing med hvidvinseddike og olivenolie. Til dessert fik vi en Cremé Brulé tærte og Irish coffee.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar