tirsdag den 17. maj 2011

Lidt nyt på bloggen

Der har været stilstand længe, men nu er jeg færdig med min Diplomuddannelse i ledelse, og har kastet mig ud i nye håndarbejdsprojekter.


I april blev maskinparken udvidet med en symaskine og en overlocker. Min gamle Husqvarna maskine, som jeg købte som 18 årig af naboens søn, som havde vundet den i en konkurence, blev ekspederet til den evige maskinhimmel. Den har aldrig fungeret for mig og forholdet har været så traumatisk, at jeg ALDRIG mere skal have en Husqvarna.


Jeg har fået syet natkjole til Johanne og Dukken, bukser til børnene og skal igang med et større gardinprojekt.


Der er blevet strikket og syet en smule siden December, og de færdige arbejder vil løbende blive præsenteret herinde, efterhånden som jeg får gjort indlæggene klar.



Et lille og meget nyttigt livsforlængende projekt har været at forlænge ærmer og "bul" på Johannes varme sweater, som blev strikket til hende i efteråret 2008. Der var en smule garn tilbage i de tre farver som indgik i trøjen, og de nye manchetter har fået hver sin farve, og den nederste ribkant en orange stribe for at få mest muligt udbytte af det tilbageværende garn. Da jeg var færdig med at lukke af var der nøjagtig 10 cm rødt garn tilbage.




Det er en rigtig god trøje, strikket i naturgarn, og det gav rigtig meget mening at strikke til, så hun kan bruge den et år længere. Jeg følte mig i pagt med de færørske fiskerkoner, som sidder og lapper deres mænds uldtøj for at forlænge levetiden på de kostbare uldsweatre.





1 kommentar: