onsdag den 20. januar 2010

Jo Sharp tørklæde

Jeg faldt over dette fin tørklæde, da jeg ledte efter en opskrift til et bredt tørklæde/smal stola, til en julegave til min mor.

Jeg bestilte fluks 3 nøgler Jo Sharp Silkroad DK Tweed i farven Serpentine og Jo Sharp hæfte nummer 5 hjem fra www.123knit.com og gik igang.

Resultatet blev rigtig fint. Jeg strikkede tørklædet en smule bredere end angivet i opskriften, ved at gentage mønsteromgangen en gang i bredden.

Garnet er underligt "fleeceagtigt" at strikke i. Maskerne gled ligesom ikke rigtigt på plads af sig selv. Mønsteret var ikke svært, men fuldstændig uden logik, og jeg lærte ikke de så meget at kende, at jeg kunne undvære opskriften. Måske var det gået lidt lettere, hvis jeg havde brugt tid på at tegne det ind som diagram?

Modtageren blev dog rigtig glad, hvilket er et vigtigste. Da jeg fik pakket det ind og givet det væk inden det blev fotograferet, kommer det først på bloggen nu.




Egentlig synes jeg det er så fint, at jeg godt kunne finde på at strikke det en gang til i en lysere farve, så mønsteret træder tydligere frem.

Måske en af disse farver?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar